NICORETTE®
  • NICORETTE® Klar én uke uten røyk

  • Start reisen i dag

  • Gjør noe fantastisk

Nyttige tips som kan hjelpe deg gjennom dagene

  • TIPS 1: Identifiser faktorer som utløser røykesug

    Hjelp viljestyrken din ved å begrense eller unngå faktorer som du forbinder med røyking. Hvis du for eksempel alltid tar en røyk til morgenkaffen, er morgenkaffen en av dine utløsende faktorer. Prøv derfor å drikke noe annet, eller gjøre noe annet, i stedet!

  • TIPS 2: Finn deg nye midlertidige vaner

    Røyking er en aktivitet som involverer både hender og munn. Derfor kan det være nyttig å finne en eller flere nye midlertidige vaner som erstatning for det å røyke – for eksempel tygge tyggegummi, tegne, spille e.l.

  • TIPS 3: Skriv en liste

    Skriv en liste over årsakene til at du ønsker å slutte å røyke. Les listen jevnlig for å minne deg selv på hvorfor du slutter. Dette kan hjelpe deg gjennom de vanskelige øyeblikkene.

  • TIPS 4: Lag deg «10-minutters strategier»

    Når nikotinsuget slår til kan det ofte vare i opp til 10 minutter. Lag deg derfor en liste over ulike ting du kan gjøre i de minuttene nikotinsuget varer, slik at du lettere klarer å stå imot fristelsen. Gå for eksempel en tur rundt kvartalet, ring en venn, sjekk nyhetene på nett e.l.

  • TIPS 5: Tenk positivt!

    Hvis du er fristet til å ta en sigarett, kan du minne deg selv på hvorfor du vil slutte og fokuser på alle de fantastiske fordelene du oppnår dersom du lykkes. Husk at du gjør noe fantastisk! Lær mer om de ulike fordelene ved å stumpe røyken.

  • TIPS 6: Hold deg i aktivitet

    Gå turer, begynn å jogge, meld deg inn på et treningsstudio eller finn en annen aktivitet som passer for deg. Fysisk aktivitet er en flott måte å håndtere stresset som kan komme når du slutter å røyke, og i tillegg kommer du i bedre form.

  • TIPS 7: Gi deg selv en belønning

    Du har holdt ut i 7 dager! Legg sammen hvor mye du ville brukt på sigaretter i disse dagene, og gi deg selv en belønning. Du fortjener det! Bruk vår Røykeslutt-kalkulator hvis du ønsker å se hvor mye du kan spare i løpet av 1 måned eller ett år.

1) Tips for å slutte å røyke

Nicorette shield

Hvorfor er den første uken så viktig?

Kommer du deg gjennom den første uken som røykfri, har du 9 ganger større sjanse til å slutte for godt. Dette gjelder uavhengig av om du bruker nikotinerstatningsprodukter eller ikke.

Her får du tips som kan hjelpe deg å slutte.

Tips for å slutte å røyke

2) Ditt løfte

er du 9 gange mere tilbøjelig til at fuldføre rygestoppet.

Vi har alle våre egne grunner for å slutte. Hva er din? Last ned vårt motivasjonsløfte for å minne deg selv om hvorfor du slutter når reisen blir tøff.

Ditt løfte

3) Støtte til å slutte

Nicorette pack

Vi vet at det kan være vanskelig å takle røyksuget. Nicorette tyggegummi kan hjelpe deg å aktivt bekjempe røykesuget, og kontrollere det, slik at du kan bryte med røykevanene.

Våre produkter